Åfjord folkebibliotek

Mappevurdering: undervisningsstrategi og vurderingsredskap
Huskelisten er tom
Vis
Forfatter
Tittel
  • Mappevurdering: undervisningsstrategi og vurderingsredskap
Språk
  • Språk: Norsk (Bokmål)
Hylleplassering
  • 372.127 T
Klassifikasjon
Emne
År
  • 1998
Noter
  • Mappevurdering kan påmange måter sees som en videreutvikling av prosesskrivingen. Begge disse arbeidsmåtene tar utgangspunkt i at elevene skal samarbeide og være aktive deltakere i lærings- og vurderingsprosessen. Mappevurdering innebærer også at elevene, i samarbeid med lærer, medelever eller foreldre, skal vurdere ogderetter velge ut de beste arbeidene sine. Utvalget skal begrunnes og til slutt legges i presentasjonsmappe. Karin Taube presenterer her de grunnleggende prinsippene bak metoden og gir konkrete eksempler på hvordan mappevurdering kan tilpasses i klasserommet. Hun redegjør også for hvordan mappevurdering kan brukes innenfor skriving, lesing og matematikk. Med litteraturhenvisninger. Bibliografi: s. 82-83
ISBN
  • 82-518-3793-6
Tilgjengelige
  • 1/1
Venteliste
  • 0 (0)
*000     nam         1
*00114404
*008990127                a          00nob 2
*015  $a0101656$bBIBBI
*020  $a82-518-3793-6$bh.$cNkr 259.00
*041  $hswe
*0823 $a372.127$zh
*090  $c372.127$dT
*100 0$aTaube, Karin$jsv.
*24010$aPortfoliometoden
*24510$aMappevurdering$bundervisningsstrategi og vurderingsredskap$cKarin Taube ; oversatt og bearbeidet av Astrid Roe
*260  $a[Oslo]$bTano Aschehoug$c1998
*300  $a83 s.$bill.
*505  $aBibliografi: s. 82-83
*520  $aMappevurdering kan påmange måter sees som en videreutvikling av prosesskrivingen. Begge disse arbeidsmåtene tar utgangspunkt i at elevene skal samarbeide og være aktive deltakere i lærings- og vurderingsprosessen. Mappevurdering innebærer også at elevene, i samarbeid med lærer, medelever eller foreldre, skal vurdere ogderetter velge ut de beste arbeidene sine. Utvalget skal begrunnes og til slutt legges i presentasjonsmappe. Karin Taube presenterer her de grunnleggende prinsippene bak metoden og gir konkrete eksempler på hvordan mappevurdering kan tilpasses i klasserommet. Hun redegjør også for hvordan mappevurdering kan brukes innenfor skriving, lesing og matematikk. Med litteraturhenvisninger.
*574  $aOriginaltittel: Portfoliometoden
*650 1$aEvaluering $0før- og grunnskolen$2BS$2BS$9nob
^
Det finnes ingen anmeldelser for denne boken.
Klikk her for bli den første til å gi din mening
Vis
Lukk
Send til
Eks. navnStatusForfallsdatoTilhørerHylle
Innls. ex1 l.bib.Tilgjengelig Åfjord folkebibliotek372.127 T