Forfatter
Tittel Lek, opplevelse, læring: i barnehage og skole
Språk
Hylleplassering
Klassifikasjon
Emne
År
Noter Denne boken retter søkelyset mot barns lek og læring i barnehage og skole i lys av reformene på 90-tallet. Forfatteren drøfter hva vi kan forstå med begrepene lek, opplevelse og læring, og han gir en omfattende oversikt over temaene i forhold til læreplaner, teorier ogforskning på feltet. Boken tar opp praktiske og didaktiske utfordringer som førskolelærere, allmennlærere, foreldre og andre som arbeider med barn står overfor når det skal legge til rette for barns utfoldelse. Til slutt drøftesmulige veier fram mot en felles pedagogisk plattform for arbeid med lek i barnehage og skole.
Bibliografi: s. 381-406
ISBN
Tilgjengelige
Venteliste
*000 nam 1
*00115343
*008991201 a 00nob 2
*015 $a0109276$bBIBBI
*020 $a82-518-3904-1$bh.$cNkr 389.00
*0823 $a372.1
*0823 $a372.21$zh
*090 $c372.21$dL
*100 0$aLillemyr, Ole Fredrik$d1945-$jn.
*24510$aLek, opplevelse, læring$bi barnehage og skole$cOle Fredrik Lillemyr
*260 $a[Oslo]$bTano Aschehoug$ccop. 1999
*300 $a410 s.$bill.
*505 $aBibliografi: s. 381-406
*520 $aDenne boken retter søkelyset mot barns lek og læring i barnehage og skole i lys av reformene på 90-tallet. Forfatteren drøfter hva vi kan forstå med begrepene lek, opplevelse og læring, og han gir en omfattende oversikt over temaene i forhold til læreplaner, teorier ogforskning på feltet. Boken tar opp praktiske og didaktiske utfordringer som førskolelærere, allmennlærere, foreldre og andre som arbeider med barn står overfor når det skal legge til rette for barns utfoldelse. Til slutt drøftesmulige veier fram mot en felles pedagogisk plattform for arbeid med lek i barnehage og skole.
*650 2$aLek$0før- og grunnskolen $1372.1$2BS$2BS$9nob
^
Det finnes ingen anmeldelser for denne boken.
Klikk her
for bli den første til å gi din mening